دوستان
پیوند ها
چت باکس
دیگر موارد
آمار وب سایت
آمار مطالب کل مطالب : 3کل نظرات : 0 آمار کاربران افراد آنلاین : 1تعداد اعضا : 0 کاربران آنلاین آمار بازدید بازدید امروز : 3باردید دیروز : 1 بازدید هفته : 4 بازدید ماه : 8 بازدید سال : 105 بازدید کلی : 3380 |
نوشته شده به دست
خودم
شرکتهای باربری انلاین تهرانامروزه به دو صورت سنتی و آنلاین خدمات ارائه میکنند. انتقال از ارائه خدمات سنتی به استفاده از اپلیکیشنها و سایتهای حمل و نقل محصول افزایش دغدغهها، ترافیک و کاهش زمان آزاد افراد در جوامع امروزی است. حمل و نقل باربری درون و بین شهری سختیهای خودش را دارد که شرکتهای ارائه دهنده خدمات آنلاین صفر تا صد باربری را به عهده میگیرند. در ادامه بارسی خدمات باربری تهران و مزایای خدمات آنلاین را مطالعه کنید. تحقيقات کلي بيانگر اين مطلب است که حمل و نقل همواره به عنوان بزرگترين چالش زيرساختي پيشِروي شهرها و حاشيههاي شهرهای بزرگ مطرح بوده است. به چند دليل موضوع حمل و نقل در رأس اهميت زيرساختهاي شهري قرار دارد. اول اينکه در حاليکه بعضي از مشکلات زيرساختي، مانند کمبود آب، در درجه اول بر فقيرترين نواحي شهر تأثير ميگذارد؛ ازدحام، شلوغي قطارها و ترافيک همراه با آلودگي هوا و آلودگی صوتی در همه سطوح جامعه ملموس و قابل رويت است. نکته ديگر وجود يک ارتباط مشهود و مستقيم بين کارآمدي سيستم حمل و نقل و برتری کلانشهرها در عرصه رقابت در اقتصاد جهاني میباشد. به عبارت ديگر، اگر کلانشهرها را موتور اقتصاد جهاني بدانيم، در واقع اين شبکه حمل و نقل است که اين موتورها را کارآمد نگاه ميدارد. از اين رو، به منظور بررسي چالشهاي حمل و نقل در کلانشهرها ابتدا به بررسي مشکلات عمده پيشِروي کلانشهرهاي جهان پرداخته و سپس از جنبههاي مختلف، تمايلات سرمايهگذاري بر روي بخش حمل و نقل شهري مورد بررسي قرار ميگيرد. در ادامه به طور ويژه به پديده موتوريزه شدن شهرها و علل گسترش آن پرداخته شده و نهايتاً مسئله حمل و نقل شهري در کلانشهرهاي کشورهاي در حال توسعه به طور مجزا مورد بررسي قرار خواهد گرفت.
a. چالشهاي حمل و نقل در کلانشهرها و تمايلات سرمايه گذاري در اين بخش
بر اساس مطالب فوق میتوان اینطور نتیجه گرفت که سرمايهگذاري در بخش حمل و نقل به دو دسته کلی تقسيم ميگردد: اول آن دسته از سرمايهگذاريهايي که موجب افزايش ظرفيت سيستم حمل و نقل یا ايجاد یک سيستم حمل و نقل جديد میگردند؛ دوم آن نوع سرمايهگذاری که ارتقای کارايي و کیفیت زيرساختهاي موجود را به دنبال داشته باشد. تحقيقات صورت گرفته نشان ميدهند به هنگام یک سرمایهگذاری جدید، اغلب افزايش ظرفيت سيستم حمل و نقلي (براي مثال، اضافه کردن خطوط جديد به متروی موجود يا افزایش سرويسهاي جديد اتوبوس) نسبت به اجراي پروژههاي جديد حمل و نقل ارجحيت دارد (Hazel, 2007). حمل و نقل عمومی به طور فزایندهای به عنوان یک عنصر کلیدی در شهرها شناخته میشود. باربری انلاین مشهداگرچه نقش عمده حمل و نقل در شهرهای کوچک، ارائه خدمات اجتماعی است، در شهرهای بزرگ، جلوگیری از احتقان بیش از حد ترافیک و اثرات منفی آن مهمترین کارکرد سیستمهای حمل و نقل عمومی به شمار میآید. از این رو، اهمیت حمل و نقل عمومی طی سالهای گذشته توجه سیاستگذاران را در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه به خود جلب کرده است. سیستمهای حمل و نقل عمومی در کشورهای در حال توسعه با ویژگیهای مختلف در مقایسه با سیستمهای مشابه در کشورهای توسعه یافته شناخته میشوند. عدم وجود ناوگان کافی، منابع مالی نامناسب برای تأمین زیرساختها و یارانههای عملیاتی، و همچنین عدم برنامهریزی حمل و نقل یکپارچه، از مهمترین مشکلات موجود در کشورهای در حال توسعه است. اما فقدان یک چارچوب کلی جامع و یکپارچه سیاستی که منابع و کوششها را برای حمل و نقل عمومی هدایت کند، مانع بزرگتری در زمینه توسعه این بخش محسوب میشود. از این رو، برخی از کشورهای در حال توسعه قوانین جدیدی را به منظور مقابله با این موضوع درنظر گرفته اند. در ایران نیز قانونی تحت عنوان "قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت" در راستای مشخص کردن هدف ملی توسعه حمل و نقل عمومی و روشن شدن مسئولیتهای دولت و سایر مقامات مرتبط در این زمینه در سال 1386به تصویب رسید که در این نوشته به طور خلاصه جوانب آن را بررسی خواهیم کرد. اگرچه تاریخ حمل و نقل عمومیدر ایران به یک قرن پیش باز میگردد، در طی سالیان اخیر، سیاستگذاران با افزودن یک بند جدید به قانون تنظیم بودجه سالانه، اقدامات جدی بیشتری در جهت توسعه بخش حمل و نقل عمومی کشور انجام دادند. تعریف و تخصیص بودجه، ابزاری سیاستی بود که دولت را قادر میساخت تا پایداری شهرها را از از طریق توسعه حمل و نقل عمومی، جایگزینی وسایل نقلیه قدیمی، ترویج سوختهای مناسب برای محیط زیست (مانند گاز طبیعی) و یکپارچه سازی برنامه ریزیهای حمل و نقل با برنامههای توسعه شهری را تضمین کند.
این قانون مسئولیتهای دولت را در سه بعد مورد توجه قرار داده است:
این قانون به دولت اجازه میداد که حدود 4 میلیارد دلار از بودجه سالانه خود را صرف توسعه حمل و نقل عمومی درون شهری نماید. بنابراین دولت دستور داد تا این مبلغ را برای بهبود حمل و نقل عمومی شهری و اقدامات موثر جهت کاهش مصرف سوخت و آلودگی محیط زیست تولید شده توسط بخش حمل و نقل، اختصاص دهند. اگرچه این قانون در ظاهر حمایتگر مالیِ توسعه سیستمهای حمل و نقل عمومی به شمار میرفت، اما عمدتا بر انگیزههای مالی برای جایگزینی وسایل نقلیه قدیمی و همچنین واردات و تولید خودروهای مبتنی بر گاز طبیعی متمرکز بود. تعداد بازدید از این مطلب: 362
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
می توانید دیدگاه خود را بنویسید
|
درباره وبگاه
منو کاربری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود
آرشیو مطالب
مطالب پر بازدید
مطالب تصادفی
|